Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/39713
|
| Title: | A escrita de música como ferramenta para o ensino da análise musical |
| Authors: | Martins, Vasco Guilherme Rodrigues |
| Advisors: | Tomaz, Mário Pedro do Amaral Ribeiro e |
| Keywords: | Ensino de música Análise musical Escrita musical Teoria e Análise Musical Análise e Técnicas de Composição Music Teaching Music Analysis Music Writing Theory and Music Analysis Analysis and Composition Techniques |
| Issue Date: | 22-Sep-2025 |
| Publisher: | Universidade de Évora |
| Abstract: | O presente relatório centra-se na utilização da escrita musical como ferramenta no
ensino da análise musical, especialmente quando aplicada numa fase inicial da abordagem a
problemáticas específicas desta área. Para avaliar as possíveis vantagens da metodologia
proposta, foi realizada uma investigação com turmas das disciplinas de Teoria e Análise
Musical e de Análise e Técnicas de Composição da Escola Artística de Música do
Conservatório Nacional, no contexto do Estágio de Prática de Ensino Supervisionada, inserido
no Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; The music writing as a pedagogical tool for teaching music
analysis - Abstract: This report explores the use of music writing as a pedagogical tool in the early stages of
teaching music analysis, particularly in addressing specific challenges within the discipline. To
evaluate the effectiveness of the proposed approach, a study was conducted with students
from the subjects of Theory and Music Analysis and Analysis and Composition Techniques at
the Escola Artística de Música do Conservatório Nacional, during the Supervised Teaching
Practice component of the master’s degree in music education at the University of Évora. |
| URI: | http://hdl.handle.net/10174/39713 |
| Type: | masterThesis |
| Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|