Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/9950

Title: Prática de Ensino Supervisionada em Educação Pré - Escolar realizada por Ana Rita Espada no Centro de Atividade Infantil de Évora- CAIE
Authors: Espada, Ana Rita Pereira
Advisors: Folque, Maria Assunção
Keywords: High Scope
crianças
aprendizagem activa
brincadeira
interacções
rotinas
Issue Date: 2011
Publisher: UNiversidade de Évora
Abstract: Este relatório de estágio serve para apresentar o trabalho desenvolvido ao longo da Prática de Ensino Supervisionada, no Mestrado em Educação Pré-Escolar, na Universidade de Évora no ano lectivo de 2010-2011. O estágio foi desenvolvido no Centro de Actividade Infantil de Évora, em Creche e jardim-de-infância. O relatório assenta na minha prática tendo diferentes componentes: caracterização da instituição cooperante e dos dois grupos de crianças; a concepção educativa nomeadamente o modelo High Scope; organização do espaço e materiais; o valor da rotina como suporte ao adulto e criança; aspectos ligados à minha intervenção na PES: a observação como base para a planificação, o processo de planear-fazer-rever e a brincadeira com as crianças como fonte de aprendizagem; suportes de investigação: os diários, as observações das crianças, o Perfil de Implementação do Programa e ainda um estudo sobre as actividades desenvolvidas em creche.Palavras-chave: High Scope, crianças, aprendizagem activa, brincadeira, interacções,rotinas ;Abstract This internship report is to present the work developed along the Supervised Teaching Practice, in the Master of Education in Preschool, in the University of Évora in the school year of 2010-2011. The traineeship was developed in the Child Activity Center of Évora, in Nursery and kindergarten. The report is based on my practice having different components: characterization of the cooperating institution and the two groups of children; the education conception particularly “High Scope” model; organization of space and materials; The routine value as support to the adult and child; aspects of my intervention in “PES”: observation as a basis for planning, the process of plan-do-review and play with children as a source of learning; research supports: the diaries, observations of children, Profile of Program Implementation and also a study of the activities developed in the nursery. Key-words:High Scope, children, active learning, play, interactions, routines
URI: http://hdl.handle.net/10174/9950
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório de estágio Final - Ana Rita Pereira Espada.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois