Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/37769

Title: A influência do marketing digital na escolha do consumidor de roupas e calçados na ótica da economia comportamental
Authors: Delfino, Nayara Daisy Silva
Advisors: Silvério, Marta da Conceição Soares da Silva Cruz
Keywords: Economia comportamental
Ccompras online
Marketing digital
Compras por impulso
Roupas e calçado
Behavioral economics
Online shopping
Digital marketing
Impulse purchases
Clothing and footwear
Issue Date: 26-Nov-2024
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A teoria económica parte do princípio de que as pessoas fazem escolhas de consumo otimizadas. A economia comportamental investiga como os consumidores realmente decidem, recorrendo a insights da psicologia para prever escolhas, frequentemente baseadas em fatores emocionais, contrastando com o modelo económico tradicional de consumidores "racionais". Os profissionais de marketing concentram-se em compreender as decisões de compra, incluindo as impulsivas, influenciadas por estímulos provocatórios, especialmente nas compras online. O objetivo geral da pesquisa é determinar o que influencia a escolha do consumidor de roupas e calçado no canal online, na ótica da economia comportamental. O estudo foi conduzido através de uma amostra não probabilística de 326 estudantes universitários, utilizando estatística descritiva, multivariada e teste de hipóteses e revelou que os consumidores frequentemente são influenciados por fatores emocionais, promoções, avaliações externas e fatores sociais; - The influence of digital marketing on consumer choices of clothing and footwear from the perspective of behavioral economics Abstract: Economic theory assumes that people make optimized consumption choices. Behavioral economics investigates how consumers actually make decisions, drawing on insights from psychology to predict choices, often based on emotional factors, contrasting with the traditional economic model of "rational" consumers. Marketers focus on understanding purchasing decisions, including impulsive ones influenced by provocative stimuli, especially in online shopping. The overall aim of the research is to determine what influences consumers' choices of clothing and footwear in the online channel, from a behavioral economics perspective. The study was conducted with a non-probabilistic sample of 326 university students, using descriptive statistics, multivariate analysis, and hypothesis testing, and revealed that consumers are frequently influenced by emotional factors, promotions, external reviews, and social factors. Keyword: Behavioral economics, online shopping, digital marketing, impulse purchases, clothing and
URI: http://hdl.handle.net/10174/37769
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Economia-Nayara_Daisy_Delfino.pdf11.78 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois