Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/37662
|
Title: | A importância da prática regular do clarinete no ensino básico: proposta de um método de estudo para o trabalho diário |
Authors: | Rocha, Carla Isabel Sousa da |
Advisors: | Santos, Ana Maria Mendes Carvalho dos |
Keywords: | Clarinete Ensino básico Ensino Método de estudo Ferramentas Clarinet Basic education Teaching Study method Tools |
Issue Date: | 19-Nov-2024 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O objetivo do estudo realizado no presente trabalho consiste em explicar a importância da prática diária no clarinete e na proposta de um método para a executar de forma a que o estudo se torne mais rentável e organizado no ensino básico do clarinete. O trabalho exposto pretender dar um forte contributo para os alunos de clarinete na sua formação base de modo a que iniciem com boas bases de trabalho e evoluam de forma orgânica e consistente. O Relatório está dividido em duas partes: a primeira é referente à unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada que se insere no plano curricular do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora, realizada no Conservatório de Música Choral Phydellius sob a orientação da Professora Drª Ana Maria Santos e do professor orientador cooperante Ricardo Gama Henriques, visando descrever e registar os conheci-mentos adquiridos e as atividades desenvolvidas com esta parceria. A segunda parte trata-se do trabalho de investigação do tema já apresentado; - The Importance of Regular Practice of the Clarinet in the Basic Level: Proposition of a Study Method for Daily Practice
Abstract:
The aim of this study is to explain the importance of daily practice on the clarinet and to propose a method for carrying it out so that the study becomes more profitable and orga-nized in basic clarinet teaching. The work presented is intended to make a strong contri-bution to clarinet students in their basic training so that they start off with a good founda-tion and evolve in an organic and consistent way. The report is divided into two parts: the first refers to the curricular unit Supervised Teaching Practice, which is part of the curric-ular plan of the Master's Degree in Music Teaching at the University of Évora, carried out at the Choral Phydellius Conservatory of Music under the guidance of Professor Dr. Ana Maria Santos and cooperating teacher Ricardo Gama Henriques, with the aim of describ-ing and recording the knowledge acquired and the activities developed in this partnership. The second part is the research work on the subject already presented. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/37662 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|