|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36318
|
Title: | Autarquias e comunicação turística: o caso do Município de Grândola |
Authors: | Folgado, Gonçalo Pais |
Advisors: | Brito, Mónica Brito Marujo, Maria Nóemi |
Keywords: | Turismo Informação Estágio Estudo empírico Perfil Segurança Acessibilidades Hospitalidade Ambiente e práticas sustentáveis Tourism Information Internship Empirical study Profile Security Accessibility Hospitality Environment and sustainable practices |
Issue Date: | 16-Feb-2024 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Atualmente o turismo é uma das áreas que mais impacto tem a nível
mundial devido a toda a sua complexidade. Este, faz com que milhares de
pessoas se desloquem anualmente por inúmeras razões, sendo considerado um
gerador económico e social. A informação é uma ferramenta chave que absorvida
e transmitida da forma correta pode ser uma alavanca crucial para todo um
desenvolvimento.
Este relatório, rege-se por diversos objetivos, sendo que os principais
focalizam se numa reflexão crítica sobre toda a experiência vivida em contexto
de estágio na Câmara Municipal de Grândola e a realização de um estudo
empírico sobre o perfil do tipo de turista que visita o posto de turismo de
Grândola, através da aplicação de um questionário.
É possível concluir que os objetivos foram cumpridos, e os turistas que
visitam a vila de Grândola procuram sobretudo enriquecer os seus
conhecimentos, visitar um local nunca visitado e fugir da rotina. Fatores como
segurança, acessibilidades e hospitalidade são imprescindíveis no momento da
tomada de decisão, quando decidem realizar uma viagem. Recorrem ao posto de
turismo para obter informações sobre o concelho e focam-se bastante na
preservação do ambiente e práticas sustentáveis; ABSTRACT:
Curricular internship held at Grândola City Council
Grândola Tourist Office
Currently, tourism is one of the areas that has the most impact
worldwide due to all its complexity. This causes thousands of people to move
annually for countless reasons, and is considered an economic and social
generator. Information is a key tool that, absorbed and transmitted in the correct
way, can be a crucial lever for entire development.
This report is governed by several objectives, the main ones focusing on
a critical reflection on the entire experience lived in the context of an internship
at the Municipality of Grândola and the carrying out of an empirical study on the
profile of the type of tourist who visits the Grândola tourist office, through the
application of a questionnaire.
It is possible to conclude that the objectives were achieved, and tourists
who visit the town of Grândola seek above all to enrich their knowledge, visit a
place never visited before and escape the routine. Factors such as safety,
accessibility and hospitality are essential when making a decision, when deciding
to take a trip. They use the tourist office to obtain information about the
municipality and focus heavily on preserving the environment and sustainable
practices. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36318 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|