Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36230
|
Title: | Adversidades da região orofacial e o seu impacto na aprendizagem da flauta transversal |
Authors: | Caeiro, Rui Miguel Moreira |
Advisors: | Streitov, Monika |
Keywords: | Flauta Transversal Embocadura Obtenção de registos Afinação Região orofacial Transversal flute Embouchure Recording Tuning Orofacial region |
Issue Date: | 19-Dec-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O Presente documento encontra-se dividido em duas seções. A primeira seção refere-se ao relatório de estágio realizado no Conservatório Regional do Baixo Alentejo (CRBA), no ano letivo de 2022/2023, no âmbito da Unidade Curricular Prática do Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Música, na Universidade de Évora, sob a orientação da Professora Doutora Monika Streitová e da orientadora cooperante, Elsa Marques.
Na segunda seção, temos a fase da investigação que incidiu nas adversidades da região orofacial na prática da flauta transversal, onde temos patente os principais obstáculos referentes à região orofacial nos temas selecionados por nível de ensino, apresentando posteriormente estratégias para as colmatar e ainda os resultados obtidos no estudo de caso desenvolvido pelo mestrando no CRBA, onde aplicou algumas técnicas recolhidas na investigação do tema presente; Adversities of the orofacial region and your impact in flute learning
Abstract: This document is divided into two sections. The first section refers to the internship report carried out at the Conservatório Regional do Baixo Alentejo (CRBA), in the academic year 2022/2023, within the scope of the Curricular Unit Practice of Supervised Teaching of the Master's Student in Music Teaching, at the University of Évora, under the guidance of Professor Monika Streitová and Cooperating Advisor, Elsa Marques.
In the second section, we have the research phase that focused on the adversities of the orofacial region in the practice of the transverse flute, where we can see the main obstacles related to the orofacial region in the selected subjects by level of education, subsequently presenting strategies to overcome them and also the results obtained in the case study developed by the master's student at CRBA, where he applied some techniques collected in the investigation of the present theme. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36230 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|