Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36165
|
Title: | Ferramentas de estudo para o aumento de fluência em leitura e percepção rítmica no saxofone |
Authors: | Matos, Micaela Martins |
Advisors: | Marques, Mário Dinis |
Keywords: | Perceção Musical Cognição Musical Técnicas de Estudo Contextual Interference Effect Music Perception Music Cognition Study Techniques Contextual Interference Effect |
Issue Date: | 12-Dec-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente Relatório divide-se em duas partes, sendo a primeira intitulada Prática de Ensino Supervisionada, onde serão contextualizadas a história e a organização da Escola Cooperante e será relatada toda a experiência durante o estágio, desde a descrição dos alunos a metodologias e práticas pedagógicas adotadas pela Orientadora Cooperante (aulas assistidas), incluindo uma reflexão sobre o desenvolvimento da Mestranda durante o ano letivo (aulas lecionadas). A parte que lhe segue dedica-se à Investigação, que passa por demonstrar a metodologia utilizada e aprofundar o tema Ferramentas de Estudo para o Aumento de Fluência em Leitura e Perceção Rítmica no Saxofone, tendo como objetivo compreender se o Contextual Interference é uma ferramenta de estudo válida para o estudo do saxofone; - Study Tools for the Increase of Fluency in Reading and Rhythmic Perception in Saxophone
Abstract:
This Report is divided into two parts. The first one focuses on Supervised Teaching Practice and includes the history and organization of the Cooperative School, an account of the internship experience, from the students’ description to methodologies and pedagogical practices adopted by the Cooperative Advisor (observed classes), and a reflection on the development of the Master’s Degree student during the academic year (taught classes). The second part is dedicated to Research, which involves demonstrating the methodology used and deepening the topic Study Tools for the Increase of Fluency in Reading and Rhythmic Perception in Saxophone, aiming to understand whether Contextual Interference is a valid study tool for the study of the saxophone. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36165 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|