Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/35805
|
Title: | Contributos para o estudo das políticas públicas de recrutamento e seleção dos professores em São Tomé e Príncipe |
Authors: | Conceição, Lecionakse Viegas da |
Advisors: | Favinha, Marília |
Keywords: | Educação Professores Recrutamento Seleção Education Teachers Recruitment Selection |
Issue Date: | 20-Oct-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta dissertação tem como objetivo refletir sobre contributos das políticas públicas de recrutamento e seleção de professores em São Tomé e Príncipe. Tomando como referência a Escola Secundária Sebastião dos Anjos do Rosário por ser o local onde foram aplicados os questionários a 80 professores com idade média de 34 anos, para conhecer os métodos de recrutamento e os critérios de seleção utilizados no processo. Com base nos questionários aplicados, constatamos que, a maioria dos professores inquiridos formaram-se na USTP e a qualidade de ensino e aprendizagem dependem da qualidade de professores recrutados. No entanto, os métodos de seleção dos professores atualmente utilizados em São Tomé e Príncipe não são adequados porque muitos candidatos sem formação académica para lecionar são selecionados e existem influências externas no concurso, impossibilitando muitos candidatos com formação na área pedagógica de entrar no sistema educativo, comprometendo assim a qualidade do ensino; Contributions to the study of public policies for the recruitment and selection of teachers in São Tomé and Príncipe
Abstract:
This dissertation aims to reflect on the contributions of public policies for the recruitment and selection of teachers in São Tomé and Príncipe. Taking as reference the Secondary School Sebastião dos Anjos do Rosário because it is the place where the questionnaires were applied to 80 teachers with an average age of 34 years, to know the recruitment methods and selection criteria used in the process. Based on the questionnaires applied, we found that the majority of the teachers surveyed were USTP and the quality of teaching and learning depend on the quality of recruited teachers. However, the methods of selection of teachers currently used in São Tomé and Príncipe are not suitable because many candidates without academic training to teach are selected and there are external influences in the competition, making it impossible for many candidates with training in the pedagogical area to enter the educational system, thus compromising the quality of education. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35805 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|