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http://hdl.handle.net/10174/35417
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Title: | Intervenção psicomotora em crianças institucionalizadas vítimas de maus-tratos, numa casa de acolhimento residencial |
Authors: | Anjos, Maria da Assunção Mesquita e Carmo de Jardim |
Advisors: | Santos, Graça Duarte |
Keywords: | Psicomotricidade Infância Abuso e Negligência Fragilidades no Desenvolvimento Psychomotricity Childhood Abuse and Neglect Developmental Vulnerabilities |
Issue Date: | 4-Jul-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório tem como objetivo descrever toda a experiência no decorrer do Estágio Curricular do Mestrado em Psicomotricidade, ocorrido numa Casa de Acolhimento Temporário. A população atendida foram crianças vítimas de maus-tratos, entre os 0 e os 7 anos, que evidenciaram repercussões ao nível do desenvolvimento. Realizou-se um acompanhamento tanto individual como grupal, através de sessões de Psicomotricidade de Base Relacional, com o intuito de promover os vários campos comprometidos das crianças observadas. Analisar-se-ão dois estudos de caso, sendo apresentados os dados anamnésicos, hipóteses explicativas, resultados das avaliações, projeto terapêutico implementado e a respetiva progressão terapêutica. Foi possível concluir que a Psicomotricidade de Base Relacional é uma intervenção eficaz junto de crianças vítimas de maus-tratos, tendo sido evidenciadas melhorias nos diversos casos acompanhados, tanto a nível individual como grupal; Abstract:
Psychomotor Intervention in Institutionalized Children Victims of Maltreatment, in a Foster Care
The purpose of this report is to describe the entire experience during the Curricular Internship of the Master's Degree in Psychomotricity, which took place in a Temporary Shelter Home. The population served was children between the ages of 0 and 7 who were victims of abuse and exhibited repercussions in socio-affective, emotional, and behavioral development. Both individual and group were conducted through sessions of Relational-Based Psychomotricity, with the aim of promoting the various compromised areas of the observed children. Two case studies will also be analyzed, including their anamnestic data, explanatory hypotheses, assessment results, implemented therapeutic project, and respective therapeutic progression. It was possible to conclude that Relational-based Psychomotricity is an effective intervention for children victims of abuse, as improvements were observed in the various cases monitored, both at an individual and group level. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35417 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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