|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/34895
|
Title: | Novo serviço de consultadoria empresarial: criação de plataforma online de oportunidades de financiamento público para projetos de internacionalização |
Authors: | Capeloa, Rodrigo dos Santos |
Advisors: | Vaz, Elsa |
Keywords: | Estratégia Projetos Mercados Internacionais Fundos Organização Strategy Projects International Markets Funds Organization |
Issue Date: | 3-Mar-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A importância da internacionalização das atividades económicas de qualquer
empresa, em qualquer sector de atividade tem justificado o desenvolvimento de diversas
políticas públicas nos diferentes países, assim como de serviços e estratégias de
diversas instituições consultoras, como a Atlantic Grids.
O projeto em causa visa desenhar um novo serviço de apoio à
internacionalização das micro, pequenas e médias empresas, promovendo a sua
planificação estratégica para o sucesso, a organização mais eficiente e o
desenvolvimento de soluções para problemas organizacionais, assim como a análise de
possível entrada em novos mercados.
A estratégia global do projeto passa pela promoção de oportunidades de negócio
(Public Procurement), e a identificação de avisos de financiamentos para eventuais
projetos empresariais, ou institucionais, enquadrados nos fundos nacionais e
comunitários; New business consulting service: creation of an online platform of public
funding opportunities for internationalization projects.
Abstract:
The importance of internationalization of economic activities of any company, in
any sector of activity has justified the development of various public policies in different
countries, as well as services and strategies of various consulting institutions, such as
Atlantic Grids.
This project aims to design a new service to support the internationalization of
companies and organizations, promoting their strategic planning for success, more
efficient organization, and the development of solutions to organizational problems, as
well as the analysis of possible entry into new markets.
The overall strategy of the project is to promote business opportunities (Public
Procurement), and to identify funding calls for possible business, or institutional projects,
within the framework of national and community funds. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/34895 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|