Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/32215
|
Title: | Debriefing como estratégia promotora da segurança do doente crítico |
Authors: | Silva, Vasco Maria Jantarão Lopes da |
Advisors: | Pedro, Adriano |
Keywords: | Debriefing Enfermagem Médico-Cirúrgica Doente Urgência Segurança do Doente Debriefing Medical-Surgical Nursing Patient Urgency Patient Safety |
Issue Date: | 25-May-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório de estágio, enquadrado no âmbito da Unidade Curricular
Relatório, surge como resultado da etapa final da conclusão do Mestrado em
Enfermagem na Área de especialização em Enfermagem Médico-Cirúrgica na vertente
da Pessoa em Situação Crítica.
Inicia-se pela caracterização dos contextos clínicos onde decorreram os estágios,
sendo de seguida descritas as etapas de implementação de um Projeto de Intervenção
em Serviço numa Urgência Médico-Cirúrgica, seguindo a Metodologia de Projeto e
tendo por base o Modelo de Qualidade-Cuidado de Joanne Duffy, com o objetivo de
promover a qualidade e a segurança dos cuidados de enfermagem através da
implementação do debriefing.
Termina com uma reflexão sobre as atividades desenvolvidas ao longo dos contextos
clínicos dos estágios, como também o contributo das restantes Unidades Curriculares, de
forma a demonstrar a aquisição de competências de Mestre e Enfermeiro Especialista em
Enfermagem Médico-Cirúrgica: A Pessoa em Situação Crítica; ABSTRACT: Debriefing as a strategy to promote the safety of critical patient - This internship report, framed within the scope of the curricular unit “relatório",
arises as a result of the final stage of the Master’s degree in Nursing in the area of
specialization in Medical-Surgical Nursing in the aspect of the Person in Critical
Situation.
It begins by characterizing the clinical contexts where the internships took place,
followed by the description of the stages taken to implemente a Service Intervention
Project in a Medical-Surgical Emergency Service, supported by the Project Methodology
and based on Joanne Duffy’s Quality-Care Model, with the purpose to promote quality
and security of nursing care through the implementation of the debriefing.
It ends with a reflection on the activities developed throughout the clinical contexts
of the internships, as well as the contribution of the other curricular units, in order to
demonstrate the acquisition of master and specialist nurse skills in Medical-Surgical
Nursing: The Person in Critical Situation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/32215 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|