Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/32173
|
Title: | Narrativa como ferramenta pedagógica na prática da flauta transversal |
Authors: | Felicidade, Maria de Sousa Português |
Advisors: | Streitová, Monika Damas, Carlos Alexandre Mourão de Carvalho e |
Keywords: | Flauta transversal Ensino de música Interpretação Narrativa Imaginação Transverse flute Musical teaching Interpretation Narrative Imagination |
Issue Date: | 21-Dec-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente documento divide-se em duas secções. A primeira secção refere-se ao relatório do estágio, realizado na Escola de Música Nossa Senhora do Cabo (EMNSC), no âmbito da disciplina Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora, sob a orientação da Professora Doutora Monika Streitová, do coorientador Professor Doutor Carlos Damas e da orientadora cooperante Professora Lídia Valente. A segunda secção deste documento aborda a problemática da narrativa como ferramenta pedagógica na prática da flauta transversal em jovens flautistas. São abordados e analisados os mecanismos expressivos que fazem parte de uma interpretação musical, assim como os elementos extramusicais que proporcionam um melhor uso da narrativa; Narrative as a pedagogical tool in the practice of the transverse flute -
Abstract: The present document is divided in two sections. The first section refers to the internship report, held at the Escola de Música Nossa Senhora do Cabo (EMNSC), within the scope of the Supervised Teaching Practice discipline of the Master in Music Teaching at the Universidade de Évora, under the guidance of Professor Doctor Monila Streitóva, co-supervised Professor Doctor Carlos Damas and the cooperative advisor Professor Lídia Valente. The second section of this document addresses the problem of the narrative as a pedagogical tool in the practice of the transverse flute in young flutists. The expressive mechanisms that are part of a musical interpretation are addressed and analyzed, as well as extra-musical elements that provide a better use of the narrative. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/32173 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|