Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/31091
|
Title: | Proposta para a inclusão da preparação para provas orquestrais no ciclo de estudos do ensino vocacional de trompete |
Authors: | Moreira, João António de Pinho |
Advisors: | Marques, Mário |
Keywords: | Provas orquestrais Excertos orquestrais Ensino de música Trompete Preparação Orchestral auditions Orchestral excerpts Music teaching Trumpet Preparation |
Issue Date: | 11-Jan-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este documento é composto por duas partes distintas. A primeira parte foca-se no relatório de estágio, realizado na Escola de Música do Conservatório Nacional (EMCN), em Lisboa, no âmbito da disciplina Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora, no ano letivo 2020/2021.
A segunda parte corresponde ao trabalho de investigação que visa propor a inclusão da preparação de provas orquestrais no ciclo de estudos no ensino vocacional de trompete em Portugal. Este trabalho compreende uma análise da perspetiva dos atuais docentes de trompete em Portugal, quer do ensino básico e secundário, quer do ensino superior, à pertinência da aplicação desta temática e qual o interesse que os seus alunos demonstram nesta área. É também pretendido analisar quais os benefícios que esta prática porta, criar possíveis estratégias de prática e de ensino de excertos orquestrais e a criação de um quadro de processos de preparação de provas orquestrais; Proposal for including the preparation for Orchestral Auditions in the study cicle of vocacional teaching of trumpet
Abstract:
This document consists of two distinct parts. The first part focuses on the internship report, carried out at the Music School of the National Conservatory (EMCN), in Lisboan, within the scope of the Supervised Teaching Practice course of the Master in Music Teaching at the University of Évora, in the 2020/2021 academic year.
The second part corresponds to the research work that aims to propose the inclusion of the preparation of orchestral tests in the cycle of studies in vocational teaching of trumpet in Portugal. This work comprises an analysis of the perspective of current trumpet teachers in Portugal, both in primary and secondary education, as well as in higher education, on the relevance of the application of this theme and what interest their students show in this area. It is also intended to analyze what benefits this practice brings, to create possible methods of practice and teaching of orchestral excerpts and the creation of a framework for the preparation of orchestral auditions. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/31091 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|