Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/29280

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada na Escola de Música do Conservatório Nacional - Os estímulos musicais na infância e a sua influência na aprendizagem musical
Authors: Nunes, Inês Isabel Luziário
Advisors: Bizineche, Liliana Margareta
Keywords: Estímulos
Música
Infância
Aprendizagem
Stimuli
Music
Childhood
Learning
Issue Date: 17-Feb-2021
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Com o presente estudo pretende-se investigar a existência de uma possível influência entre estímulos musicais na infância e a aprendizagem musical. Teoricamente, diversos estudos surgem sucessivamente remetendo para a importância e papel desempenhado pela música desde a gestação materna, perpetuando-se pela infância com um contributo fundamental para o desenvolvimento do Ser Humano de forma abrangente. Os principais veículos de transmissão de estímulos musicais surgem do meio sociocultural envolvente e da família. Tendo como objeto de estudo os alunos intervenientes no decorrer da Prática de Ensino Supervisionada a realizar na Escola de Música do Conservatório Nacional, nos níveis de iniciação, médio e secundário, analisar-se-ão os seus percursos e a forma como a existência ou ausência de estímulos musicais na sua infância está relacionada com o seu desempenho ao longo do percurso de aprendizagem musical; Abstract: Supervised teaching report held at Escola de Música do Conservatório Nacional – The musical stimuli in childhood and its influence on musical learning. This study aims to investigate the existence of a possible influence between musical stimuli in childhood and musical learning. Theoretically, several studies appear successively referring to the importance and role played by music since the maternal pregnancy, perpetuating itself through childhood with a fundamental contribution to the development of the Human Being in a comprehensive way. The main vehicles for transmitting musical stimuli arise from the surrounding socio-cultural environment and the family. Having as object of study the students intervening during the Supervised Teaching Practice to be held at the Escola de Músca do Conservatório Nacional, in the initiation, middle and secondary levels, their paths and the way in which the existence or absence will be analyzed of musical stimuli in his childhood is related to his performance along the musical learning path.
URI: http://hdl.handle.net/10174/29280
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Ines_Isabel_Luziario_Nunes.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois