Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/28522
|
Title: | Contributo do design de comunicação no posicionamento de uma rota turística |
Authors: | Góis, Patrícia Alexandra Ferreira |
Advisors: | Silva, Célia Maria Figueiredo |
Keywords: | Estrada Nacional 2 Design de Comunicação Turismo Experiência do Utilizador Design de Interfaces National Road Number 2 Communication Design Tourism User Experience Interface Design |
Issue Date: | 22-Oct-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta investigação tem como objeto de estudo a EN2 na perspetiva
do Design de Comunicação. De forma a encontrar potenciais
soluções de comunicação, abordam-se as áreas do design de
identidade, design editorial e design digital.
Os objetivos deste projeto são compreender como pode a rota
comunicar com coerência e eficácia, perceber qual a importância
da EN2, com base na sua história e património, e explorar processos
que resultam na criação de uma marca e interface apelativa.
A contextualização do tema é realizada através de revisão literária
e investigação sobre casos de referência. Na investigação ativa
procede-se à recolha de informação junto da imprensa e são realizadas
entrevistas exploratórias a entidades e turistas. Abordam-se
as metodologias de design na conceção do projeto. O resultado da
investigação culmina na realização de uma proposta de solução de
design de comunicação, com o intuito de melhorar a notoriedade,
o prestígio e o reconhecimento da rota ao nível do enquadramento
patrimonial e turístico de Portugal; ABSTRACT: This research has as its object of study EN2 in the perspective of
the communication design. In order to find potential communication
solutions, the areas of identity, editorial and digital design
will be addressed.
The objectives of this project are to understand how the route can
communicate with coherence and effectiveness, to understand
the importance of EN2, based on its history and heritage, and to
explore processes that result in the creation of an appealing brand
and interface.
The contextualization of the theme is carried out through literary
review and investigation of reference cases. In active research,
information is collected from the press and exploratory interviews
are conducted with entities and tourists. Design methodologies are
addressed for the design of the project. The result of the investigation
culminates in the realization of a proposal for a communication
design solution, with the aim of improving the notoriety, prestige
and recognition of the route in terms of the patrimonial and touristic
context of Portugal. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/28522 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|