Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27866
|
Title: | Inaplicáveis: poéticas do desenho dissimulado |
Authors: | Madalosso, Louise Tambara Velho |
Advisors: | Afonso, Luís Filipe Soares |
Keywords: | Desenho Corpo Fotografia Poética Performance Drawing Body Photography Poetic Performance |
Issue Date: | 6-Feb-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Os meios que constituem a linguagem humana estendem-se pela virtualidade
e torna o conceito da comunicação relativo ao contexto em que se desenvolve. Na
arte contemporânea, o poder representativo por trás das convenções simbólicas oscila
entre os territórios do sujeito e dos signos que afetam sua experiência consciente.
A partir dos discursos metafóricos, literais e prosaicos, a poética e,
consequentemente, a linguagem, manifestam-se com suas contradições para além
dos instrumentos institucionais de discurso, oscilando entre o precário e o visceral,
como uma identidade dissimulada em forma de delírio.
A investigação que tangencia este mestrado em Práticas Artísticas em Artes
Visuais traveste-se de poesia visual para refletir o absurdo no tempo das narrativas
conceituais, na percepção da ambiguidade do humor e na relatividade da
representação do corpo humano ao transitar entre a ação performática e o registo
como imagem digital; ABSTRACT:
The means that make up human language extend through virtuality and makes
the concept of communication relative to the context in which it develops. In
contemporary art, the representative power behind symbolic conventions oscillates
between the territories of the subject and the signs that affect their conscious
experience.
From the metaphorical, literal and prosaic discourses, poetics and,
consequently, language, manifest themselves with their contradictions beyond the
institutional instruments of discourse, oscillating between the precarious and the
visceral, as an identity disguised in the form of delusion.
The research that touches this masters in Artistic Practices in Visual Arts
transforms itself of visual poetry to reflect the absurd in the time of the conceptual
narratives, in the perception of the ambiguity of the humor and in the relativity of the
representation of the human body when transiting between the performance action
and the registration as a digital image. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27866 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|