Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27848
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em educação física, realizada na Escola Básica Conde Vilalva |
Authors: | Teves, Luís Carlos Mendes de |
Advisors: | Monteiro, António José Marques |
Keywords: | Educação Física Prática de Ensino Supervisionada Processo Ensino-Aprendizagem Formação de professores Ensino Básico Ensino Secundário Physical Education Supervised Teaching Practice Teaching and Learning Process Teachers Training Basic Education Secondary Education |
Issue Date: | 3-Jul-2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório tem como principal objetivo a realização de uma reflexão sobre a
minha Prática de Ensino Supervisionada (PES) desenvolvida ao longo do ano letivo
2011/2012. A componente investigativa está presente no decorrer do relatório
associada a uma reflexão critica com o intuito de justificar as opções e decisões
tomadas sobre o trabalho desenvolvido. O relatório incide sobre as várias temáticas
que estão inerentes às dimensões profissionais do perfil geral de desempenho dos
professores dos ensinos básico e secundário, as quais são essenciais à sua formação.
Entre as temáticas desenvolvidas destaca-se, o conhecimento curricular, as
competências de planeamento, avaliação e condução do ensino, a participação na
comunidade escolar e o desenvolvimento profissional. A abordagem apresentada visa
esclarecer a forma como se desenrolou todo o processo de ensino-aprendizagem; ABSTRACT:
Report of Supervised Teaching Practice held by Luís Carlos Mendes de Teves, at
Conde de Vilalva Basic School, Évora
This report aims to carry out a reflection on my Supervised Teaching Practice
developed throughout the school year 2011/2012. The investigative component is
present throughout the report associated with the reflection in order to justify the
choices and decisions about the work in concern. The report focuses on several
themes, which are inherent to the dimensions of the overall profile of professional
performance of teachers in elementary and secondary education and are essential to
their training. Among the developed thematics are highlight the curricular knowledge,
planning skills, assessment and teaching, participation in the school community and
professional development. This approach aims to make known how the whole process
of teaching and learning unfolded. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27848 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|