Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27085
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e ensino do 1º ciclo em ensino básico - Educação Física e matemática: explorando as potencialidades através de atividades lúdico-motoras |
Authors: | Pereira, Andreia Alexandra Lopes |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação Física Matemática Jogo Interdisciplinaridade Prática de ensino supervisionada 1º Ciclo Pré-escolar Crianças Physical Education Mathematics Play Interdisciplinary Supervised teaching practice 1st cycle Preschool Children |
Issue Date: | 12-Feb-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório de estágio enquadra-se na unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada em 1º Ciclo e em Pré-escolar, tendo como finalidade a obtenção do grau de mestre. O principal enfoque do relatório consiste em analisar, de forma reflexiva, as potencialidades interdisciplinares em Educação Física e Matemática, através de um trabalho exploratório com atividades lúdico-motoras desenvolvidas com um grupo de crianças de 1º ciclo e outro de pré-escolar.
A relação entre a Educação Física e Matemática pode ser explorada através do jogo beneficiando as aprendizagens das crianças de forma lúdica. O jogo é um elemento que faz parte do desenvolvimento das crianças e utilizá-lo como instrumento pedagógico nestas duas áreas do currículo potência as aprendizagens das crianças; Physical Education and Mathematics: Exploring the potentialities based on playful motor activities
Abstract:
This report is part of the curricular unit of Supervised Teaching Practice in 1st Cycle and Preschool, with the purpose of obtaining the master's degree.
The main focus of the report is to analyze on a reflexive way the interdisciplinary potentialities in Physical Education and Mathematics, based on an exploratory work with playful motor activities with a group of children from 1st cycle and another group from preschool.
The association between physical education and mathematics can be explored using games, promoting, in this way, the children's learning in a playful way. The play is an important element for children development and using it as a pedagogical tool in these two areas of the curriculum improves children's learning. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27085 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|