|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/26057
|
Title: | Marketing na hotelaria de luxo. Caso: região Alentejo |
Authors: | Neto, Bruno Miguel Custódio Rosa |
Advisors: | Silvério, Marta da Conceição Cruz |
Keywords: | Marketing Hotelaria Turismo Alentejo Luxo Marketing Hotel business Tourism Alentejo Luxury |
Issue Date: | 16-Sep-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O setor do turismo é potenciador do desenvolvimento económico do país. Todos
os anos os lucros neste setor não param de crescer, este setor encontra-se numa fase de
crescimento, colocando Portugal em competição com as principais cidades europeias.
Grande parte de receita deste setor tem origem no setor hoteleiro, que ganha cada vez
mais força com o avançar dos anos sendo alvo de investimentos por parte dos
empreendedores. A hotelaria não fornece apenas alojamento para o turista, mas também
serviços de restauração, SPA e eventos. No Alentejo, nos últimos anos tem existido um
elevado investimento no setor hoteleiro.
O presente estudo tem como objetivo geral encontrar as ferramentas e métodos
com que as unidades hoteleiras de cinco estrelas da região Alentejo usam o marketing.
Em termos metodológicos aplicou-se um questionário às unidades hoteleiras com a
classificação de 5 estrelas na região Alentejo por NUTS II.
O objetivo geral passará por analisar o modo como os empreendimentos
hoteleiros de luxo na região Alentejo atuam ao nível do Marketing, de modo que serão
analisadas individualmente as características dos empreendimentos, compreender o tipo
de ocupação dos hóspedes, identificar se recorrem a estudos de mercado, analisar o
planeamento dos empreendimentos; Marketing in luxury hotels. Case: Alentejo region
Abstract:
The tourism sector is an enabler of the country's economic development. Every year
profits in this sector continue to grow, putting this sector is in a phase of growth, placing
Portugal in competition with the main European destinations. Much of this sector's revenue
comes from the hotel sector, which is gaining more and more strength year after year,
being the object of investments by the entrepreneurs. The hotel industry provides not only
tourist accommodation, but also catering services, SPA and events. In the Alentejo region,
in recent years there has been a high investment in the hotel sector.
The present study has as prime objective to find the tools and methods with which
the five-star hotels of the Alentejo region use marketing. In methodological terms, a
questionnaire was applied to the hotels with the classification of 5 stars in the Alentejo
region by NUTS II.
The main goal will be to analyse the way the luxury hotelier companies
use Marketing, by individually examining the characteristics of each hotelier
company, by understanding the type of guests and occupation, by identifying if
these are based of market studies, and by analysing the strategic planning of the
hotelier companies. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/26057 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|