|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/25645
|
Title: | Organização de marketing de destino: de que forma promovem o turismo desportivo na cidade de Évora |
Authors: | Pernas, Daniela de Jesus Marques |
Advisors: | Teixeira, Mário Coelho Almeida, Nuno Miguel Castanheira |
Keywords: | Turismo Desporto Turismo Desportivo Organizações de Marketing de Destino Tourism Sport Sports Tourism Destination Marketing Organizations |
Issue Date: | 14-May-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Os setores do turismo e do desporto têm aumentado de tal forma que na atualidade se pode falar da existência consolidada de Turismo Desportivo (Carvalho & Lourenço, 2009). Neste sentido, a presente dissertação pretende compreender como as Organizações de Marketing de Destino atuam na cidade de Évora ao nível do setor desportivo e de que forma promovem o Turismo Desportivo. Os impactos económicos, culturais, sociais, ambientais, bem como o futuro da indústria, são igualmente estudados.
A atual investigação apresenta uma abordagem qualitativa, onde a recolha de informação resulta do estudo do estado de arte e da realização de três entrevistas a entidades relevantes neste assunto. Como forma de análise dos resultados recorre-se ao método descritivo e ao programa de análises qualitativas “NVivo”, facilitando a categorização do conteúdo das entrevistas.
Roadshows e workshops, são algumas das estratégias utilizadas na promoção do Turismo Desportivo em Évora, assim como, a participação em atividades turístico-desportivas e a realização de eventos de elite são as principais formas de atratividade turística na cidade; Abstract:
Destination Marketing Organizations: In what way do they promote the sports tourism in the city of Évora
The sports and tourism sectors have increased in such a way that nowadays one can speak of a strong existence of Sports Tourism (Carvalho & Lourenço, 2009). In this sense, the present dissertation has as a goal to understand how the Destination Tourism Marketing Organizations work in the city of Évora, regarding the sports sector and in which way do they promote Sports Tourism. The economic, cultural, social and environmental impacts, as well as the future of the industry, are also subject of study.
The research presents a qualitative approach, where the gathering of information derives from a study of the state of art and from three interviews performed to relevant entities to this subject. As a way of analyzing the results, the descriptive method and the qualitative analysis software "NVivo" have been used, turning the categorization of the interviews content into an easier process.
Roadshows and workshops are some of the strategies used to promote Sports Tourism in Évora, just like the involvement in sports-touristic activities and the execution of elite events are the main forms of touristic attractiveness in the city.
Keywords: Tourism; Sport; Sports Tourism; Destination Marketing |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25645 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|