Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/25358
|
Title: | Estratégia de marketing e criação de valor do cacau biológico de São Tomé e Príncipe no mercado internacional |
Authors: | Prazeres, Ibrahim Cravid |
Advisors: | Lucas, Maria Raquel |
Keywords: | Estratégia Marketing Cacau Biológico STP Mercado Internacional Strategy Marketing Organic Cocoa STP International Market |
Issue Date: | 21-Jan-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho tem como objetivo geral propor uma estratégia de marketing e criação de valor
para o cacau biológico de STP que impulsione as vendas no mercado internacional e a produção
local. Os métodos de pesquisa, para além da revisão da literatura sobre a temática, incluíram
uma abordagem qualitativa e descritiva. Para além da apresentação do referencial teórico de
suporte à formulação da estratégia de marketing, os resultados obtidos permitem fazer um
diagnóstico da situação, interna e externa, caracterizar a cadeia de valor do cacau biológico em
STP e, definir objetivos e opções estratégicas fundamentais de sustentação à estratégia de
marketing e de criação de valor do cacau biológico de STP. A criação de uma IGP para o cacau
de STP, de um Plano Geográfico Estratégico Nacional e de uma Camara do Cacau, um Conselho
Nacional do Cacau Biológico ou uma Interprofissional do Cacau Biológico são algumas das ações
a desenvolver no âmbito da estratégia proposta; ABSTRACT: The objective of this work is to propose a marketing and value creation strategy for organic
cocoa from STP that will boost sales in the international market and local production. The
research methods, besides the review of the literature on the subject, included a qualitative and
descriptive approach. In addition to presenting the theoretical framework to support the
marketing strategy, the results obtained allow a diagnosis of the internal and external situation,
characterize the organic cocoa value chain in STP, and define strategic objectives and strategic
options to support the marketing strategy and value creation of STP organic cocoa. The creation
of a PGI for STP cocoa, a National Strategic Geographic Plan and a Cocoa Chamber, a National
Cocoa Council or an Interprofessional Biological Cocoa are some of the actions to be developed
within the proposed strategy. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25358 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|