Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/24677
|
Title: | Plano de marketing para a ENCO |
Authors: | Quaresma, Onezio Baia Batista |
Advisors: | Lucas, Maria Raquel Ventura |
Keywords: | ENCO Plano Marketing São Tomé e Príncipe ENCO Marketing Plan São Tomé and Príncipe |
Issue Date: | 21-Jan-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O retalho de combustíveis em São Tomé e Prı́ncipe (STP), é uma atividade
importante, mas não muito competitiva por ser um mercado jovem onde existe
apenas uma empresa a operar no setor. Por essa razão e, também devido à sua
dimensão, capacidade financeira e, poder negocial, a rede de distribuição não é das
mais eficientes nem das mais orientadas às necessidades do cliente, existindo
espaço para a sua melhoria. Este trabalho final de mestrado procura estruturar um
plano de marketing para melhoria da rede de distribuição e venda de combustíveis
da ENCO, em STP. O plano foi discutido e validado com os profissionais do setor que
desempenham funções de direção na empresa petrolífera a operar no mercado; Abstract:
The retail of fuels in São Tomé and Príncipe (STP) is an important activity, but not
very competitive because it is a young market where there is only one company
operating in the sector. For this reason, and also because of its size, financial
capacity, and negotiating power, the distribution network is not the most efficient
nor the most customer-oriented, and there is room for improvement. This final
master's work seeks to structure a marketing plan to improve the distribution and
sales network of ENCO in STP. The plan was discussed and validated with industry
professionals who perform managerial roles in the oil company operating in the
market. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24677 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|