Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/24277
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada realizado no Conservatório Joly Braga Santos em Portimão "Creating motivation and conquering discipline for sucess in the study of music |
Authors: | Mcintyre, Emily |
Advisors: | Streitová, Monika |
Keywords: | Motivação Objectivos Concentração Flow Estudo Motivation Goals Concentration Flow Practise |
Issue Date: | 19-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho é o resultado de um estágio supervisionado durante um ano, onde foi analisado os níveis de motivação nos alunos de sopros de madeira que estudam no curso oficial de música nos conservatorios do Algarve (graus 1-8). A informação no Questionário está focada na motivação intrinsica e extrinsica tal como comentários próprios dos alunos sobre o que gostam e não gostam quanto estudar os seus instrumentos, e comentários sobre os seus professores do curso. A informação obtida no Questionário serve no trabalho para esclarecer qual a realidade que os alunos que estudam música no Algarve enfrentam, e alguns pontos referam especificamente a dificuldades culturais e a dificuldades específicas no curso que os alunos seguem. Este trabalho usa investigação qualitativa para determinar prolemas e oferecer soluções sobre motivação; ABSTRACT
This paper is the result of a one-year practicum studying and analysing the motivation levels in woodwind students throughout the western Algarve in Portugal in three different music conservatories. The students observed and studied are among some of the woodwind students in the official music course, with instrument lessons from grades 1 through 8. Questionnaire information gathered pertains to motivation in its intrinsic and extrinsic modes, as well as students’ own comments on what they like and do not like about studying their instrument, as well as comments regarding their teachers and their courses in music. The information gathered in the questionnaires enlightens this study with real concerns that Algarve music students face, and several of the main highlighted points in the paper refer to cultural difficulties in this specific part of the world and specific to the music curriculum that Algarve woodwind students follow. This research uses qualitative measures to draw conclusions and give solutions regarding motivation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24277 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|