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http://hdl.handle.net/10174/24273
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Title: | Plano de comunicação para os Serviços de Ação Social da Universidade de Évora |
Authors: | Ramos, Lucilene Aparecida |
Advisors: | Silvério, Marta da Conceição Cruz |
Keywords: | Plano de Comunicação Comunicação Integrada Medias Sociais Serviços de Ação Social Universidade de Évora Communication Plan Integrated Communication Social Media Social Action Services University of Évora |
Issue Date: | 13-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente trabalho consiste na elaboração de um plano de comunicação integrada de marketing para os Serviço de Ação Social da Universidade de Évora (SASUÉ).
No que se refere ao desenvolvimento do plano, o mesmo foi desenvolvido considerando os planos de Castro (2002), Dias (2003), Kotler e Keller (2006), Schultz (2010) e Baynast et al. (2018), tendo sido adaptado à realidade dos SASUÉ.
A recolha de informações de suporte ao plano foi efetuada através de entrevistas semiestruturadas, com os responsáveis, observação participante e da aplicação de questionários junto a estudantes da universidade para identificar os medias sociais mais utilizados pela comunidade académica.
Como resultado foi elaborado um plano de comunicação integrada de marketing utilizando duas ferramentas do mix de comunicação, a publicidade (através dos panfletos) e o marketing digital (através das redes sociais, e-mails e newsletters e website), com o objetivo de transmitir a mensagem dos SASUÉ de forma eficaz e divulgar as ações dos serviços; COMMUNICATION PLAN FOR THE SOCIAL ACTION SERVICES OF THE UNIVERSITY OF ÉVORA
ABSTRACT:
The present work consists in the elaboration of an integrated marketing communication plan for the Social Action Service of the University of Évora (SASUÉ).
As for the development of the plan, it was developed considering the plans of Castro (2002), Dias (2003), Kotler and Keller (2006), Schultz (2010) and Baynast et al. (2018), having been adapted to the reality of the SASUÉ.
The collection of information to support the plan was carried out through semi-structured interviews with those responsible, participant observation and the application of questionnaires to university students to identify the social media most used by the academic community.
As a result, an integrated marketing communication plan was developed using two tools of the communication mix, advertising (through pamphlets) and digital marketing (through social networks, emails and newsletters and website), with the objective of transmitting the message of the SASUÉ effectively and disseminate the actions of the services. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24273 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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