|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/23245
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: promover a literatura infantil na educação de infância |
Authors: | Carvalho, Tânia Sofia Farinha |
Advisors: | Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva |
Keywords: | Literatura infantil Crianças Educador Livro Promoção da leitura |
Issue Date: | 10-May-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório foi elaborado no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada em Educação, no contexto de Creche e Jardim de Infância, inserida no Mestrado em Educação Pré-Escolar.
O principal objetivo visa a promoção da Literatura Infantil, levando a uma intervenção na área da biblioteca e nas práticas de leitura, proporcionado um maior contacto com livros de qualidade. Nesta lógica, este relatório sustenta uma metodologia de investigação-ação, levando a uma recolha de dados, sendo posteriormente analisado, para dar resposta à problemática estabelecida.
Este relatório encontra-se organizado por cinco capítulos essenciais, tais como, o enquadramento teórico; a caraterização dos contextos onde se realizaram as práticas de investigação; a dimensão investigativa da PES onde se encontram os instrumentos de recolha de dados, assim como a sua respetiva análise; a intervenção, onde são apresentados excertos das planificações e do caderno de formação e por fim um o capítulo relativo ao trabalho de projeto; Supervised Teaching in Preschool Education: Promote children’s literature in childhood education.
Summary:
This report was prepared during the Supervised Teaching Practice in Education in the context of Nursery and Kindergarten, part of a Masters in Preschool Education.
The main objective is the promotion of children's literature, leading to an intervention in the library area and healthier reading practices, providing greater contact with quality books. In this logic, this report supports a research-action methodology, leading to data collection, and then analysis, to address the established problem.
This report is organized in five key chapters, such as the theoretical framework; the characterization of the contexts where the research practices were carried out; the investigative dimension of PES where the data collection instruments are, as well as their analysis; the intervention, where excerpts from the planning and the training book are presented and finally a chapter related to the project work. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/23245 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|