Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/22947
|
Title: | Educação para a saúde em escolas do Alentejo: contributos para a avaliação da sua eficácia |
Authors: | Souza, Raimundo Barbosa de |
Advisors: | Bonito, Jorge Candeias, Adelinda |
Keywords: | Educação para a saúde Projetos educativos Avaliação Escola Health education Educational projects Evaluation School |
Issue Date: | 20-Dec-2017 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente estudo teve como finalidade apresentar contributos para a avaliação da eficácia da
Educação para Saúde, como forma de aperfeiçoar o que já existe nos contextos educacionais.
Para tal, foi feito um aprofundamento das questões relativas à Educação para Saúde, realizada
por projeto. Desenvolveu-se um estudo de cunho qualitativo com características de casos
múltiplos, tomando-se como base a utilização de vinte e oito entrevistas feitas em catorze
escolas da região do Alentejo. As evidências de maior atenção foram o tempo e a carga horária,
proveniente das exigências do legislativo, que se apresentam como angústia e influência na
diminuição da eficácia da Educação para a Saúde. Os resultados evidenciaram a necessidade
de serem revistas questões relativas às dimensões estudadas com efeito no desenvolvimento,
construção, implementação e tipo de avaliação dos Projetos de Educação para Saúde; Health Education in Alentejo Schools: Contributions to the evaluation of its effectiveness
Abstract:
This study aimed to present contributions for the evaluation of efficacy in Health Education,
as a way of improving what has already been occurring in educational contexts. For this
continuity, a deepening of the questions related to Health Education was carried out. A
qualitative study was developed with characteristics of multihulls study, based on 28 interviews
done in 14 schools in the Alentejo region. The evidences of greater attention were the time and
the hourly load coming from the requirements of the legislated that present themselves as
anguish and influence in the reduction of the effectiveness of Health Education. The results
evidenced the need to review issues related to the dimensions studied with effect in the
development, construction, implementation and type of evaluation of Health Education
Projects. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/22947 |
Type: | doctoralThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|