|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18134
|
Title: | Atitudes dos adolescentes face à educação sexual na escola. Desenvolvimento e avaliação de uma intervenção |
Authors: | Viana, Elsa |
Advisors: | Sampaio, Daniel Sim-Sim, Maria Margarida Santana Fialho |
Keywords: | Adolescência Atitudes Educação sexual Sexualidade Adolescence Attitudes Sex education Sexuality |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A adolescência é um processo de crescimento e desenvolvimento biopsico-
social para o indivíduo. Ao determinar a educação sexual na escola (ESE)
pela legislação atual portuguesa, estão reunidas as condições para a
organização e implementação de programas específicos, de acordo com o nível
de desenvolvimento. A atual proposta de intervenção assume os adolescentes
como sujeitos com vivências e experiências, que devem ser tidas em
consideração na estruturação das estratégias a implementar. Foram recolhidas
informações sobre as atitudes dos adolescentes face à educação sexual na
escola, com as influências do programa educativo aplicado e do estado de
enamoramento/paixão. Após a implementação do programa, recolheram-se
novas informações, que confirmaram as atitudes positivas dos adolescentes nos
dados iniciais, configurando-se desta forma um estudo no formato antes-depois,
sem grupo controlo, sendo que as atitudes manifestadas incentivam a
continuidade da ESE; ABSTRACT: Adolescence is a growing process and bio-psycho-social development for the
individual. By determining sexual education in school (ESE), at the actual Portuguese
legislation, are gathered the conditions for the organization and implementation of
specific programs, according to the developing stage. The intervention proposal sees
adolescents as subjects with livings and experiences, which must be taken in
consideration in the structure of the strategies to be implemented. Were collected
information related to their attitudes regarding sexual education in school, with the
influence of the organized program and the being in love/passion status. After the
program implementation, new information was collected, which confirmed the initial data,
thus setting up a study, before-after format, without the control group. The attitudes
expressed that ESE should be encouraged to continue. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18134 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|