Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16972

Title: Relatório de prática de ensino supervisionada relativo ao ano letivo 2014/2015 na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel, em Estremoz
Authors: Marques, Eva Gil Pereira Aragonez
Advisors: Balça, Ângela
Keywords: Aluno
Desenvolvimento profissional
Ensino-aprendizagem
Prática de ensino
Professor
Student
Professional development
Teaching-learning
Teaching practice
Teacher
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório, intitulado “ Relatório da Prática de Ensino Supervisionada relativo ao ano letivo 2014/2015 na Escola Secundária/3 Rainha Santa Isabel, em Estremoz”, foi realizado no âmbito do Mestrado em Ensino de Português no 3º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol nos Ensinos Básico e Secundário, sob orientação da Professora Ângela Balça. Os principais objetivos deste relatório são a apresentação e reflexão dos documentos que regem o trabalho docente e a apresentação e reflexão sobre a prática letiva realizada. O relatório divide-se em cinco capítulos que se subdividem de forma mais explícita: I- Preparação científica, pedagógica e didática; II– Caracterização do Contexto Escolar onde decorreu a Prática Letiva; III – Planificação e condução de aulas; IV- Análise da Prática de Ensino e V- Desenvolvimento Profissional; Supervised Teaching Practice Report relative to the academic year 2014/2015 at Rainha Santa Isabel Secondary School in Estremoz Abstract: The present report, untitled “Supervised Teaching Practice Report relative to the academic year 2014/2015 at Rainha Santa Isabel Secondary School in Estremoz”, was performed in the ambit of the Master’s Degree of Portuguese Language Teaching in the 3rd Cycle of Basic and Secondary teaching grades and Spanish of Basic and Secondary teaching grades, supervised by the teacher Ângela Balça. The main goals of this report are to present and assay over the documents that regulate the teaching practice and about the teaching practice that took place. The current report divides itself in five chapters that consequently divides in a more specific form: I – Scientific, Pedagogical and Didactics Preparation; II – Educational Context Characterization where de teaching practice took place; III - Planning and Conducting Classes; IV – Practical Analysis of Teaching; V – Professional Development.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16972
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório final c juri.pdf7.17 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois