Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16389
|
Title: | Projeto educativo como instrumento de autonomia e gestão. Relato reflexivo de um percurso profissional (Vol. I e Vol. II) |
Authors: | Gomes, Isabel Maria Silvestre Pires |
Advisors: | Melo, Madalena |
Keywords: | Liderança Gestão Projeto educativo Leadership Management Educative project |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Projeto Educativo como Instrumento de Autonomia e Gestão: Relato Reflexivo
de um percurso Profissional, representa o relatório da atividade profissional
referido no âmbito do programa Vale a Pena Ser Mestre (Despacho nº
40/2011). Após uma breve introdução, onde destaca a liderança como fator
decisivo no envolvimento e responsabilização de todos os atores educativos,
apresenta uma síntese das principais atividades desenvolvidas ao longo do seu
percurso profissional, com particular destaque nas áreas de Gestão e
Administração Educativas. Posteriormente atribui ao Projeto Educativo um
relevo especial, enquanto instrumento estratégico de autonomia e gestão
escolar. Esta temática é ainda reforçada pela importância de uma gestão e
liderança profissional adequada. Seguidamente apresenta uma reflexão crítica
tendo por base a conjugação da sua experiência profissional com teorias
publicadas. Por último, na conclusão identifica alguns fatores que contribuíram
para o seu desenvolvimento profissional ao longo do seu percurso; ABSTRACT: The Educative Project as an Instrument of Autonomy and Management: a
reflective report of a professional trajectory represents the report of de
professional activity which is referred to under the program “word being master”
(Des. nº40/2011).
After a brief introduction, were leadership is emphasized as a decisive factor in
the involvement and accountability of all educational actors, it is shown a
summary of the main activities developed during the professional career, with a
particular emphasis in the areas of management and educational
administration.
Later, assigns to the Educative Project special importance as an instrument for
strategic autonomy and school management. This theme is further reinforced by
the importance of a proper management and professional leadership. Then,
presents a critical reflection based on a combination of the professional
experience and the published theories.
Finally, in the conclusion identifies some factors that have contributed to the
professional development throughout her career. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16389 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|