|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16156
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizado na Escola Básica Conde de Vilalva em Évora |
Authors: | Farinha, Ricardo Alexandre Maximino |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Relatório Estágio Prática de ensino supervisionada Educação física Ensino-aprendizagem Formação de professores Ensino básico Ensino secundário Report Stage Supervised teaching practice Physical education Teaching learning Teacher training Basic education Secondary education |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório tem como principal objetivo analisar e refletir acerca da minha prática de ensino supervisionada, efetuada na Escola Básica Conde de Vilalva, no ano letivo 2013/2014. Neste relatório descrevo todo o trabalho que realizei durante o ano, e todas as aprendizagens, vivências, dificuldades e conhecimentos que adquiri.
No presente relatório tratarei ainda de temas genéricos relacionados com a Educação Física e de temas relacionados com as três dimensões de trabalho efetuado durante o meu estágio, ou seja, a do Desenvolvimento Profissional, onde vou expor o meu projeto de investigação-ação, a da Participação na Escola e Relação com a Comunidade, onde falarei acerca das atividades realizadas na escola, nomeadamente as que o grupo de estágio organizaram, e a do Desenvolvimento do Ensino e Aprendizagem, cujos temas serão a avaliação, o planeamento e a condução do ensino.
Por fim, apresentarei algumas conclusões acerca de todo este processo de aprendizagem; Report of Supervised Teaching Practice Conducted by Ricardo Alexandre Maximino Farinha at Conde de Vilalva Basic School in Évora
Abstract:
This report aims to analyze and reflect about my supervised teaching practice, conducted in Conde of Vilalva School, in the academic year 2013/2014. This document was prepared when I was attending the 2nd year of the Master in Teaching Physical Education in Secondary and Basic Teachings of the University of Évora. As such, I will describe all the work I did during the academic year, and all learnings, experiences, difficulties and knowledge I acquired.
In the present report I’ll also deal with generic topics related to Physical Education and with the issues related to the three dimensions of work done during the school year: Professional Development, in which I'll expose my action research project; the Participation in School and Community relations which have to do with the activities developed at school, including those which were organized by my group stage; and the Development of Teaching and Learning, this is, the methodology used in the initial and other assessments, and the annual plan of the classes I worked with.
Finally, I’ll present some conclusions about all this learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16156 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|