Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16069
|
Title: | Desempenho empresarial: será que a nacionalidade e a cultura influenciam o desempenho? |
Authors: | Caeiro, Ana Cristina Mendes |
Advisors: | Pires, Cesaltina Maria Pacheco |
Keywords: | Desempenho empresarial Nacionalidade Hofstede Business performance Nationality Hofstede |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O objetivo principal deste estudo é testar se a nacionalidade e a cultura influenciam o desempenho empresarial. Para além disso, o estudo identifica as principais dimensões das características dos gestores inquiridos e os fatores que influenciam o desempenho empresarial.
Os resultados revelam que não existem diferenças significativas no desempenho empresarial entre empresários portugueses e estrangeiros a operar no distrito de Évora, apesar de haver algumas diferenças ao nível das características destes dois grupos de empresários. Este resultado é parcialmente confirmado através da análise de regressão, verificando-se que a nacionalidade apenas influencia a probabilidade do nível de satisfação dos fornecedores ser elevado.
Já em relação às dimensões culturais de Hofstede verifica-se através da análise da regressão, que o Índice de Distância Hierárquica influencia negativamente o crescimento das vendas mas positivamente, na perceção dos empresários, o nível de satisfação dos empregados; Abstract:
Business Performance: Does the nationality and culture influence the performance?
The main objective of this study is to test whether the nationality and culture influence business performance. In addition, the study identifies the main dimensions of the characteristics of the interviewed managers and the factors that influence business performance.
The results reveal that there are no significant differences in business performance between Portuguese and foreign businessmen operating in the Évora district, although there are some differences in the characteristics of these two groups of entrepreneurs. This result is partially confirmed by regression analysis, which shows that the nationality only influences the likelihood of suppliers satisfaction level is high.
In relation to the cultural dimensions Hofstede the regression analysis shows that the Index of Hierarchical Distance influences negatively sales growth but positively, in the perception of entrepreneurs, the level of employee satisfaction. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16069 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|