|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16006
|
Title: | Construção de uma solução e-learning interativa para uma disciplina de tópicos avançados de bases de dados(e-Tabd) |
Authors: | Neves, Sandro Delgado Gonçalves |
Advisors: | Cunha, Luís Arriaga da |
Keywords: | E-learning Ensino á distância Tópicos avançados de bases de dados Interativa E-learning Distance learning Advanced topics in Databases Interactive |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Com o crescimento rápido da internet e das tecnologias de informação e comunicação,
a web tornou-se um meio real extremamente poderoso, global, interativo, dinâmico
e económico de ensino e aprendizagem a distância.
Estas tecnologias vieram disponibilizar uma vasta gama de recursos que facilitam a
comunicação, o acesso á informação e á diminuição dos constrangimentos geográficos
e temporais.
Através da utilização destes novos meios didáticos é possivel criar novos ambientes
de aprendizagem onde e possivel desenvolver uma formação adequada e ao mesmo
tempo motivadora capaz de despertar interesse por parte dos alunos.
Para tal, a eficácia destes novos ambientes de aprendizagem depende essencialmente
da capacidade do professor em conceber, estruturar e gerir conteúdos interativos de
qualidade.
Assim, tendo em conta os pressupostos anteriores, com este trabalho pretende-se,
construir um ambiente e-learning interativo para a disciplina de Tópicos Avançados
de Bases de Dados que satisfaçam estes requisitos; ABSTRACT:With the fast growth of internet and information/communication technologies, the
web became a real environment of distance teaching and learning, extremely powerful,
global, interactive, dynamic and economic.
These technologies made available a vast array of resources, which favors the communication,
access to information and the decreasing of geographic and temporal
constraints.
Through the use of these new teaching methods it is possible to create new learning
environments where it is possible to develop an adequate and at the same motivating
formation which arouse student's interest.
For this, the effi cacy of these new learning environments depends essentially on the
teacher's capacity to conceive, to structure and to manage interactive contents of
quality
Thus, taking into account the previous assumptions, this work intends to construct
an interactive e-learning environment for a subject of Advanced Topics in Databases
which meet these requirements. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16006 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|