Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14967
|
Title: | The path to power, de Margaret Thatcher: estratégias de tradução |
Authors: | Quitério, Isabel Maria Domingues |
Advisors: | Gonçalves, Olga Maria T. P. M. Baptista Birrento, Ana Clara |
Keywords: | Tradução Disseminação Conhecimento Translation Dissemination Knowledge |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente Trabalho de Projeto tem como centro a tradução dos capítulos IV (The Outer Circle), V (A World of Shadows) e VI (Teacher’s Pest) de The Path to Power, o segundo dos dois volumes da autobiografia de Margaret Thatcher, publicado em 1995 por HarperCollinsPublishers.
Pretende ser um contributo para a disseminação em língua portuguesa do conhecimento de parte da vida da estadista e personalidade de importância reconhecida tanto na cena política nacional britânica como na internacional.
O exercício da tradução de tais capítulos foi norteado por fundamentos teóricos advindos dos Estudos de Tradução, tendo simultaneamente proporcionado uma reflexão sobre vários aspetos de uma prática, cujos preceitos têm avançado a passos largos nos últimos 50 anos; ABSTRACT: This Project Work focuses on the translation of chapters IV(“The Outer Circle”), V (“A World of Shadows”) and VI (“Teacher’s Pest”) of The Path to Power, the second of the two volumes of Margaret Thatcher’s autobiography, published in 1995 by HarperCollinsPublishers.
Aiming to the dissemination of knowledge into the Portuguese language about this relevant Stateswoman both in the British and the international political sphere, the translation of the above mentioned chapters was underpinned by theoretical concepts of translations studies, having simultaneously enabled a reflection on several aspects of the process whose precepts have taken major steps forward in the last fifty years. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14967 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|