|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14524
|
Title: | Contributos do ensino - aprendizagem do inglês, nos 3º e 4º anos do ensino básico, para os resultados obtidos pelos alunos na disciplina de inglês, no 5º ano do ensino básico, no Distrito de Évora |
Authors: | Gomes, Maria de Fátima Dionísio |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Actividades de enriquecimento curricular Ensino precoce da língua estrangeira Sucesso Insucesso Competências essenciais para as línguas estrangeiras Curriculum enrichment activities Early foreign language teaching Sucess Failure Essential skills for foreign languages |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A Presente dissertação de mestrado relata uma investigação que tentou
verificar se poderemos estabelecer uma relação entre a frequência da
Actividade de Enriquecimento Curricular (AEC) de Inglês, pelos alunos dos 3º e
4º anos do Ensino Básico, dos agrupamentos de escolas do distrito de Évora,
no biénio 2005-2007 e os resultados obtidos pelos mesmos, no final do ano
lectivo 2007/2008, na disciplina de Inglês, no 5º ano do Ensino Básico, nos
agrupamentos de escolas do distrito de Évora que frequentaram.
Investigámos, ainda, no sentido de descobrir as correspondências que possam
haver entre esses resultados e a assiduidade, as retenções, as necessidades
educativas especiais (NEE) dos alunos que as tenham, o género e a área
geográfica desses mesmos alunos, que poderão ter contribuído para os
resultados observados no 5ºAno; Abstract: This master's thesis describes an investigation that attempted to verify if we
can establish a relationship between the frequency by the students that
attended the 3rd and 4th years of primary education in the Curriculum
Enrichment Activities (AEC) of English, in the groups of schools, of the district
of Évora, in the biennium 2005-2007 and the results obtained by them at the
end of the academic year 2007/2008, in the subject of English in the 5th year
of basic education, in the grouping of schools of the district of Évora.
We also investigated the correspondence that might exist between
these results and the attendance, the failures, the special educational needs
of those pupils who have them, the gender and the geographic area of those
students that may have contributed to the results observed in the 5thyear. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14524 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|