Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14132
|
Title: | A importância do jogo no ensino: aprendizagem, nomeadamente da língua inglesa no primeiro ciclo do ensino básico: um estudo de caso múltiplo |
Authors: | Martins, Carla Patrícia Pires |
Advisors: | Costa, Paulo Jaime Lampreia |
Keywords: | Língua inglesa Fase precoce Actividades Jogo Competências linguísticas Competências sociais Desenvolvimento gobal da criança English language Early stage Activities game Linguistic skills Social skills Child global development |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Com este estudo procurámos compreender o fenómeno do ensino precoce da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico, explorando a influência do jogo no processo de ensino-aprendizagem, nomeadamente da língua, nesse ciclo de ensino.
Propusemo-nos, a consecução deste objectivo através da observação da forma como o jogo influencia o desempenho das crianças nesta fase do seu desenvolvimento, seguindo uma metodologia orientada para o estudo de Caso Múltiplo baseado na observação de três grupos de crianças em 2013/2014
Os resultados obtidos nesta investigação permitem a conclusão de que o jogo no processo de ensino – aprendizagem, nomeadamente da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico, contribui para o desenvolvimento das competências linguísticas e sociais da criança, essenciais ao seu desenvolvimento global e indica-nos que através da sua relação com este elemento podemos conhecer as diferentes necessidades que apresentam ao longo do seu processo de desenvolvimento; Abstract:
The importance of the Game in the English language teaching - learning process, namely in the Portuguese first educational Cycle
- A Multiple Case Study -
With this study we aimed at understanding the phenomenon of the English Language early teaching in the Portuguese 1st Educational Cycle, through the analysis of the influence of the Game in the teaching-learning process, namely of that language, in that educational cycle.
We set out to reach this goal through the observation of the way in which the game influences children’s performance in this stage of their development, following a methodological approach oriented towards a Multiple Case Study based in the observation of three groups of children in 2013/2014
The results of this research allow us to conclude that the game in the teaching - learning process, namely of the English language in the Portuguese first educational cycle, brings several benefits to the children’s linguistic and social skills essential to their global development and show us that through their relationship with the game we can know the different needs that they have during their development process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14132 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|