Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/13027
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Secundária Diogo de Gouveia, em Beja |
Authors: | Santos, Ivo Manuel da Costa |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação física Prática de ensino supervisionada Estágio Formação de professores Motivação Ensino básico Ensino secundário Physical education Supervised teaching practice Teacher training Basic education Secondary education Motivation |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório final de estágio insere-se na unidade curricular de Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, da Universidade de Évora. Esta foi realizada na Escola Secundária Diogo Gouveia que se situa em Beja durante o ano letivo 2012/2013, tendo como objetivo vivenciar e executar uma aprendizagem aprofundada da vida de docente da disciplina de Educação física, realizando a função como professor estagiário. O presente relatório procura sintetizar todos os momentos vivenciados ao longo do estágio, um caminho reflexivo e de aprendizagem guiada. O documento encontra- se organizado em quatro grandes áreas de intervenção: i) enquadramento da prática de ensino supervisionada; ii) desenvolvimento do ensino- aprendizagem; iii) participação na escola e relação com a comunidade; iv) desenvolvimento profissional ao longo da vida. Para finalizar, apresento as considerações finais sobre todo este caminho percorrido ao longo desta prática de ensino supervisionada; Report of Supervised Teaching Practice at Diogo de Gouveia Secundary School, in Beja
Abstract:
This internship final report is part of the Supervised Teaching Practice course of the Master Degree in Physical Education Teaching at Basic and Secondary Education’s, Évora University. This practice was held at Diogo Gouveia’s High School, Beja, along the school year of 2012/2013, aiming to experience and execute a deep learning of a teaching life of the Physical Education discipline, performing the function of trainee teacher in order to put into practice the acquired knowledge during the academic path. This report seeks to synthesize all the experienced moments along the internship, a reflexive path of guided learning. This document is organized according to four major intervention areas: i) Supervised teaching practice’s environment; ii) Teaching-learning development: iii) Participating in school and relationship with the community; iv) Professional development throughout life. Finally, I present the final remarks about the whole path along this Supervised Teaching Practice. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/13027 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|