Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12972
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: desenvolvimento da linguagem oral e da escrita emergente |
Authors: | Perdigão, Ana Margarida Lobo |
Advisors: | Marques, Ana Artur |
Keywords: | Educação pré-escolar Aquisição e desenvolvimento da linguagem oral Escrita emergente Criança Pre-school education Aquisition and development of oral language Emerging Child |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório enquadra-se no âmbito do Mestrado em Educação Pré-Escolar, mais concretamente, na unidade curricular de Prática de Ensino Supervisionada, a qual decorreu numa instituição privada em Évora, a Escola Salesiana.
O tema por mim elegido foi o Desenvolvimento da Linguagem Oral e da Escrita Emergente, no entanto, ao longo de toda a minha prática de ensino supervisionada foram sempre desenvolvidas inúmeras propostas referentes às outras áreas de conteúdos e feita a sua respetiva articulação.
Baseando-me na metodologia de investigação-ação, foi por mim desenvolvida uma atitude de pesquisa, experiência, análise e reflexão que ao longo de toda a minha prática de ensino supervisionada me possibilitou questionar e melhorar a minha prática educativa e pedagógica. Foram também por mim utilizados alguns instrumentos que me auxiliaram na recolha dos dados observados e regulação da minha ação; Abstract:
This report concerned about the Master in Pre-School Education, specifically, for the course of Supervised Teaching Practice, which took place at a private institution in Évora, the Salesiana School.
The subject chosen for me was the Development of Oral Language and Emergent Writing, however, throughout my supervised teaching practice were always developed numerous proposals relating to other areas of content and made their respective joint. Basing myself in the action-research methodology was developed by me a research attitude, experience, analysis and reflection that throughout my teaching practice supervised increased my abillities to question and improve my education and teaching practice. Also I used some technical tools that help me in collecting the observed data and regulation of my action. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12972 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|