Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12173
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Secundária André de Gouveia |
Authors: | Batista, João Fernando Rebelo |
Advisors: | Monteiro, António José Marques |
Keywords: | Educação física Ensino básico Ensino secundário Prática de ensino supervisionada Processo de ensino-aprendizagem Formação de professores Physical education Preparatory education (junior high) Secondary education (high school) Supervised teaching practice Teaching-learning process Teacher training |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Ao terminar o Mestrado de Ensino de Educação Física nos Ensinos Básicos e Secundário, na Universidade de Évora surge a elaboração deste relatório que tem como objetivo descrever o trabalho realizado por mim nas quatro dimensões pedagógicas durante o ano letivo: Organização e Gestão do Ensino e Aprendizagem; Participação na Escola e Relação com a Comunidade; Desenvolvimento Profissional Social e Ético; Desenvolvimento Profissional ao Longo da Vida.
Este relatório pretende também descrever de uma forma reflexiva o que foi a minha formação e o meu processo de ensino-aprendizagem enquanto professor estagiário de Educação Física.
Essa formação foi realizada na Escola Secundária André de Gouveia, em Évora, no ano letivo de 2011/2012 através do estágio pedagógico da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada (PES), onde fui responsável por lecionar a disciplina de Educação Física a uma turma do 9ºAno e a outra turma do 12ºAno; ### ABSTRACT:
Report of Supervised Teaching Practice conducted by João Fernando Rebelo Batista at André de Gouveia Secondary School in Évora.
At the end of the Master of Teaching Physical Education in Basic and Secondary Education, at the University of Évora appears the construction of this report with aim to describe the work done by me in the four pedagogical dimensions during the school year. Teaching-learning Organization and Management, Participation in School Life and Relationships with the Community, Professional, Social and Ethical Development throughout life.
This report also aims to describe in a reflexive way that was my training and my teaching-learning process as a trainee teacher of Physical Education.
This training was held in the High School André de Gouveia, in Évora, in academic year 2011/2012 through the teaching practice in the curricular unit of Supervised Teaching Practice (STP), where I was responsible for teaching the discipline of Physical Education to a class of 9th grade and another class of 12th grade. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12173 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|