Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12099
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e em 1º ciclo do ensino básico: a resolução de conflitos enquanto aprendizagem social das crianças |
Authors: | Janes, Andreia Valido |
Advisors: | Favinha, Marília Evangelina Sota |
Keywords: | Pré-escolar 1º ciclo do ensino básico Resolução de conflitos Prática de ensino supervisionada Preschool 1 cycle primary school Conflict resolution Supervised teaching practice |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O Relatório da Prática de Ensino Supervisionada (PES) é o resultado da observação/intervenção em pré-escolar, na Associação da Creche e Jardim-de-Infância de Évora e em 1.º ciclo do Ensino Básico desenvolvida na Escola Básica Quinta da Vista Alegre, numa turma de 3º ano de escolaridade.
A mediação de conflitos sempre foi uma área que me interessou bastante, mas foi no decorrer da Unidade Curricular “Mediação em Contextos Educativos Para a Infância”, que este gosto se intensificou. A mediação é algo com que algumas pessoas não se preocupam, pois consideram como sendo algo inerente à personalidade de cada um. Esta ideia esteve na origem do presente Relatório, pois queria compreender com certa profundidade como a Mediação de Conflitos se reflete enquanto aprendizagem social das crianças.
Assim, no decorrer de ambas as práticas, fui desenvolvendo competências preventivas na gestão de conflitos, para assim descortinar algumas das atitudes das crianças e de como estas se traduzem para as suas aprendizagens; Report of Teaching practice in Pre-School and Primary School: Conflict resolution as a social learning of children
Abstract:
The Report oh Teaching practice in Pre-School and Primary School it’s the result of observation / intervention for pre-school, the Association of Nursery and Garden-of-Childhood Evora and 1. cycle of Basic Education Primary School developed in Quinta da Vista Alegre, a class of 3rd grade.
Mediation of conflicts has always been an area that interested me a lot, but it was during the course "Mediation in Educational Contexts For Children", that this taste intensified. Mediation is something that some people do not care, because they consider as being something inherent in one's personality. This idea gave rise to the present report, because I wanted to understand in some depth as the Conflict Mediation is reflected as a social learning of children.
Thus, during both practices, I developed skills in preventive conflict management, thus to unveil some of the attitudes of children and how they translate into their learning. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12099 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|