Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12039
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e em 1º ciclo do ensino básico: o trabalho com o livro infantil em contexto educativo |
Authors: | Pôla, Solange de Jesus Frescata |
Advisors: | Moreira, Maria de Lurdes |
Keywords: | Pré-escolar 1º ciclo do ensino básico Prática de ensino supervisionada Livro infantil Preschool 1 st cycle of basic education Supervised teaching practice Children´s book |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O Relatório da Prática de Ensino Supervisionada (PES) resulta da observação e intervenção em pré-escolar, numa sala heterogénea (3-6anos) e em 1ºCiclo do Ensino Básico, numa turma de 4ºano.
Foi durante as aulas de Língua Materna que o gosto pelo tema do livro infantil se fez sentir. O livro infantil é um excelente recurso a ser utilizado tanto em pré-escolar como em 1ºCiclo, pois desenvolve o gosto pela leitura e dá a conhecer o código escrito. Autores como Ângela Balça e Fernando Azevedo defendem a importância do trabalho com o livro infantil.
No decorrer das minhas práticas, fui trabalhando este tema e tentando aprender mais acerca da importância que o livro infantil pode ter na prática pedagógica e no desenvolvimento académico das crianças.
Ao longo deste relatório está patente todo o trabalho que desenvolvi bem como as diversas formas que trabalhei e utilizei o livro infantil como recurso para as aprendizagens; Report of Teaching practice in Pre-school and Primary school: work with the children's book in an educational context
### Abstract:
The Report on Supervised Education (RSE) culminates in the observation and intervention on preschool, in a heterogeneous room (3-6 years old) and on a 4th grade class on 1st degree.
It was during the class of Maternal Language that I found my interest on children’s books. The children's book is an excellent resource to be used both in preschool and in 1st degree, because it develops a taste for reading and also gives the written code a change to be known. Authors like Ângela Balça and Fernando Azevedo refer the importance of these kind of books.
During my practices, I worked this theme and tried to learn more about how important children’s books can be in the pedagogical practice and academic development of children.
Throughout this report it’s really evident all the work I developed in both contexts as well as the different ways I worked and used children’s books as a resource of learning. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12039 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|