Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11945
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré- Escolar realizada na Associação Desenvolvimento e Bem Estar Social- ADBES |
Authors: | Caçador, Ana Filipa |
Advisors: | Folque, Maria Assunção |
Keywords: | Educação Aprendizagens Participação activa Education Learning Active participation |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Ao longo da minha prática de ensino supervisionado tanto em Creche como em Jardim de Infância tentei ter em mente que uma educação de qualidade contribui para o êxito das aprendizagens de todas as crianças, promove a sua auto-confiança, auto-estima e simultaneamente desenvolve-lhes competências que se tornarão num marco decisivo no seu sucesso escolar e social.
Pelo facto de se acreditar que as crianças têm um papel activo nas próprias aprendizagens será fundamental que os educadores tenham como factor referencial o que estas sabem e querem aprender, respeitá-las e valorizar a sua identidade.
Pretendo demonstrar a importância do saber escutar o que as crianças nos transmitem, de ser capaz de adequar e desenvolver o espaço em que estamos inseridos, da importância das rotinas e finalmente referenciar a mais-valia do desenvolvimento de projectos e, de como este pode facultar aprendizagens através de participação activa dos envolvidos; ### Abstract: Throughout my experience in the supervised education in nursery and kindergarten I tried going towards what’s mentioned in the report, keeping in mind that a quality education contributes to the success of learning for all children, promotes their self-confidence, self-esteem and at the same time develops skills that will become a decisive mark in their school and social success.
It’s believed that children have an active role in their learning so it’s fundamental that teachers have as reference point what children know and want to learn, respect them and value their own identity.
I intend to demonstrate the importance of knowing how to listen what children want to transmit, of being able to adjust and develop the space where we are inserted, the importance of routines and finally refer the added value of developing projects and, how this can give learning through active participation of those who are involved. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11945 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|