|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11799
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada no Centro Infantil Irene Lisboa |
Authors: | Silva, Liliana Sofia da Conceição |
Advisors: | Folque, Maria Assunção |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Instituição cooperante Creche Pré-escolar Supervised teaching practice Cooperating institution Nursery Pre-school |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este Relatório de Prática de Ensino Supervisionada é composto
por quatro pontos principais, sendo que dentro destes existem
outros que estão interligados.
No primeiro ponto, intitulado de Instituíção Cooperante,
apresento a instituição onde realizei o estágio.
No segundo, apresento os dois grupos de crianças com os
quais estagiei, sendo um deles da valência de Creche e o outro da
valência de Pré-Escolar.
O terceiro ponto, designa-se de Concepção da Acção Educativa,
sendo que neste faço um breve enquadramento da Educação de
Infância, apresento a Metodologia de Projecto e refiro a
importância da organização do espaço e dos materiais e ainda da
organização do tempo.
No último ponto, intitulando-se este Intervenção
Educativa na Prática de Ensino Supervisionada, apresento a
importância do planeamento, do caderno de formação, do projecto
que o grupo de Pré-Escolar desenvolveu com o meu apoio e
apresento os vários instrumentos que utilizei na Dimensão
Investigativa; ### Abstract: Supervised Teaching Practice in Pre-School held in
Centro Infantil Irene Lisboa
This Master Degree`s Final Report consists in four main points,
and within these there are others that are closely linked.
In the first point, titled Cooperating Institution, I present
the institution where the internship program was conducted.
On the second point, I present the two groups of children with
whom had my internship, in the valence of Nursery and
Pre-school.
The third point is called the Conception of Educational Action,
and in this I do a contextualization of Childhood Education,
present the methodology of Project and refer the importance
of the organization of space and materials and even of the time
organization.
In the last point, titled Educational
Intervention in Supervised Teaching Practice, I explain
the importance of planning, training diary, the project that
Pre-school group developed with my support, and introduce all
instruments that I used in the Investigative Dimension. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11799 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|