Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11757
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada no agrupamento de escolas de Arraiolos: ensino de educação física nos ensinos básico e secundário |
Authors: | Raquel, Guilherme |
Advisors: | Folgado, Hugo |
Keywords: | Estágio Ensino Professor Agrupamento de escolas de Arraiolos Internship Teacher Teaching Arraiolos group of schools |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório pretende ser uma análise geral de todo o processo de estágio pedagógico realizado durante o ano lectivo 2009/2010, como Professor Estagiário, no Agrupamento de Escolas de Arraiolos, estando este inserido no âmbito da disciplina Prática de Ensino Supervisionada.
Esta análise tem sobretudo o objectivo de apresentar as opções tidas durante este processo, justificá-las e avaliar o trabalho desenvolvido e se foram adquiridas as competências essências para o início da prática profissional.
Como conclusão podemos verificar que existiu um desenvolvimento claro de nossa parte e ainda a aquisição de competências ao nível pessoal e profissional necessárias ao início da actividade profissional.
Este desenvolvimento levou-nos ao nosso crescimento, principalmente nas áreas de condução e planificação do ensino tornando-nos professores mais eficazes no processo ensino-aprendizagem e também, no contacto com a comunidade escolar e o papel a desenvolver nesta; ### Abstract:
Report of Supervised Teaching Practice held in Arraiolos Group of Schools, for the specialty of master's degree in the Teaching of Physical Education.
This report aims to be an overview of the whole process of teaching practice undertaken during the academic year of 2009/2010, as Trainee Professor, in the Arraiolos Group of Schools, the latter being inserted in the discipline of Supervised Teaching Practice.
This analysis is mainly designed to present the options taken during this process, justify them and evaluate the work developed and if were acquired the essential to the beginning of professional practice.
In conclusion we can see that there was a clear development on our part and also the acquisition of skills of personal and professional skills necessary to the beginning of professional activity.
This development led us to our growth, especially in the areas of planning and conducting teaching, making us more effective teachers in the teaching-learning process and also in contact with the school community and to develop in this paper. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11757 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|