Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/10820

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada
Authors: Pinto, Jaquelina Andrade Pereira
Advisors: Mira, António Ricardo
Keywords: Competência comunicativa
Aprendente
Ensino das línguas estrangeiras
Communicative skill
Learner
Foreign linguage teaching
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório é o resultado da reflexão feita, no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada, a partir da prática letiva da professora, na disciplina de espanhol, a qual teve lugar na escola E.B. 2, 3 Dr. Garcia Domingues em Silves no ano letivo 2011-12. Nele pretende-se focar uma aprendizagem do espanhol direcionada para o desenvolvimento da competência comunicativa dos seus aprendentes. Numa primeira parte, procede-se a um enquadramento teórico, no qual são focados os documentos fundamentais que regem a prática letiva e o ensino das línguas estrangeiras em geral, assim como do espanhol e também são abordados conceitos importantes ligados ao ensino das línguas estrangeiras e ao desenvolvimento da competência comunicativa. Na segunda parte, descrevemos e refletimos sobre a prática letiva desenvolvida, tirando as ilações que dela advêm. Concluímos o relatório fazendo uma apreciação global do trabalho desenvolvido e reafirmando a importância da competência comunicativa, propósito final do ensino do espanhol, assim como de qualquer língua estrangeira; ### ABSTRACT: The current report is the result of the reflection that was done according to the curricular unit PES, from the teaching practice, performed by the teacher in Spanish, which took place in school E.B. 2,3 Dr. Garcia Domingues in Silves in the 2011-2012 school year. Its aim is to focus on the learning of Spanish directed to the development of the communicative skill of its learners. In the first part there is a theoretical framework in which fundamental documents which underlie the teaching practice and the teaching of foreign languages in general, as well as Spanish are addressed and important concepts, concerning the teaching of foreign languages and the development of the communicative skill are focused. In the second part, the developed teaching practice is described and reflected upon, and the underlying conclusions are taken from it. The report is concluded with a global assessment of the work done, asserting the importance of the communicative skill which is the main purpose of the teaching of Spanish or any other foreign language.
URI: http://hdl.handle.net/10174/10820
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
relatório definitivo da PES.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois