Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10703
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada na Escola Básica Conde Vilalva, Évora |
Authors: | Sustelo, Filipe Figueira Bastos |
Advisors: | Monteiro, António José Marques |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Educação física Processo de ensino e aprendizagem Planeamento Avaliação Condução do ensino |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório tem como principal objetivo realizar uma reflexão fundamentada sobre a minha prática de ensino supervisionada desenvolvida ao longo do ano letivo 2011/2012. A vertente investigativa e científica presente ao longo do relatório serve de suporte à análise crítica e reflexiva sobre o trabalho desenvolvido na Escola Básica Conde Vilalva, Évora. Este relatório segue uma estrutura lógica e temporal dos acontecimentos, e foca-se sobretudo nas quatro áreas de formação do futuro professor, que considera quatro dimensões profissionais: I- Dimensão profissional, social e ética; II- Dimensão de desenvolvimento do ensino e da aprendizagem, abordando várias temáticas inerentes aos processos de planeamento, avaliação e condução do ensino. III- Dimensão da participação da escola e relação com a comunidade; IV- Dimensão do desenvolvimento profissional ao longo da vida; ### Abstract:
Report of Supervised Teaching Pratice conducted by Filipe Figueira Bastos Sustelo, at Conde de Vilalva Basic School, in Évora.
This report has as main aim to make a reasoned reflection on my supervised teaching practice developed throughout the school year of 2011/2012. The investigative and scientific side of the report acts as a support of the critical and reflexive analysis of the work developed at Escola Básica Conde Vivalva, Évora. The report follows a logic and chronological structure and it is mainly focused on the four training areas of the future teacher, which are: I – Professional, social and ethical dimension; II –Development of teaching and learning; III – Participation at school and relation with the community; IV – Lifelong, professional development. Issues inherent to the teaching and learning process of Physical Education will be addressed, namely the planning, evaluation and leading of the teaching practice. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10703 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|