Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14965
|
Title: | Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionada agrupamento de escolas de Arraiolos - EB2,3/S Cunha Rivara |
Authors: | Gaspar, Paula Maria Piçarra |
Advisors: | Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho surge com o objectivo de relatar algumas reflexões a partir da prática da sala de aula. Pretendemos que a velha oposição entre teoria e prática seja esbatida através de uma reflexão sobre a acção educativa com vista de melhorá-la. A teoria surge como função de fundamentar, orientar e explicitar a acção, um saber para fazer.
Partindo de uma contextualização da pedagogia do Movimento da Escola Moderna a análise centra-se na explicitação dos diferentes momentos existentes na sala de aula, passando pela demonstração de como todos esses princípios nortearam e continuam a nortear a prática educativa na formação ao longo da vida e a participação na escola/agrupamento; Abstract:
This paper is aimed to report some reflections on the practice of the classroom. We want that the old opposition between theory and practice is blurred through a reflection on the educational activity in order to improve it. The theory appears to function to guide and explain the action, namely to make one.
Starting with an overview of the pedagogy of the Modern School Movement analysis focuses on the explanation of the different moments existing in the classroom, passing by showing how all these principles have guided and still guide the educational practice in training and lifelong participation in school / community. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14965 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|