Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10973
|
Title: | Prática de ensino supervisionada na área de especialização do mestrado em ensino do português no 3º ciclo do ensino básico e ensino secundário e de espanhol nos ensinos básico e secundário |
Authors: | Malta, Marta Susana Dias |
Advisors: | Costa, Paulo Jaime Lampreia |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório reporta-se à unidade curricular que se intitula de Prática de Ensino Supervisionada, inserida no 2º ciclo do Curso em Ensino de Português e do Espanhol para os Ensinos Básico e Secundário, e mostra a nossa atividade profissional na Escola E. B. 2,3 Professor Fernandes Pratas, de Samora Correia, no decorrer do ano letivo 2010/2011, tendo como orientador o Professor Doutor Paulo Jaime Lampreia Costa.
Após a realização de uma licenciatura em Ensino de Português e Francês e decorridos treze anos de experiência profissional no Ensino público, esta experiência reportada nesta unidade curricular evidenciou-se como uma possibilidade de crescimento e desenvolvimento profissional, que nos permitiu demonstrar criticamente o que foi a nossa prática letiva e como é o nosso perfil de professor. Sempre apoiados pelo orientador, tentámos investir nos nossos pontos fortes e superar as nossas fraquezas; *** ABSTRACT:
Supervised Teaching Practice in the area of specialization of the Masters in the Teaching of Portuguese in the 3rd cycle of Basic Education and Secondary Education and the Teaching of Spanish in Basic and Secondary Education
This report refers to the curricular unit which is entitled Supervised Teaching Practice, set in the 2nd cycle of the Course in the Teaching of Spanish and Portuguese for Primary and Secondary Education, and shows our professional activity in School E.B. 2, 3 Professor Fernandes Pratas in Samora Correia, during the school year of 2010/2011, with Dr. Paulo Jaime Lampreia Costa as supervisor. After achieving a degree in the Teaching of French and Portuguese and having carried out thirteen years of professional expertise in public education, the experience reported in this curricular unit was viewed as an opportunity for professional growth and development, which allowed us to critically demonstrate what was our teaching practice and our profile as teachers. Always supported by the supervisor, we tried to develop our strengths and overcome our weaknesses. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10973 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|