|
/
Browsing by Author Candeias, A. A.
Showing results 9 to 28 of 48
Issue Date | Title | Author(s) | 2011 | Critical reflections and suggestions for changing | Lebeer, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Saragoça, M.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G. |
13-Dec-2019 | Da incapacidade à inclusão – O percurso concetual à luz da Legislação educativa portuguesa | Saragoça, M.J.; Candeias, A. A. |
2012 | Desenvolvimento do Potencial em Crianças em Idade Pré-Escolar em Meio Urbano/Meio Rural - Um Estudo Exploratório nos Concelhos de Évora e Viana do Alentejo | Monteiro, Luísa Rodrigues; Candeias, A. A. |
21-Jan-2020 | Development of Socio-Emotional and Creative Skills in Primary Education: Teachers' Perceptions About the Gulbenkian XXI School Learning Communities Project | Cristovão, A.; Candeias, A. A.; Verdasca, J. |
2011 | Dynamic assessment & intervention of learning difficulties based on the PASS reading enhancement programme | Cruz, V.; Rosário, A.; Candeias, A.A. |
2011 | Dynamic assessment of students with difficulties in learning and development based on portefolio | Candeias, A.A.; Silva, J.; Rebocho, M.; Saragoça, M. J. |
13-Dec-2019 | Estudos de Inteligência emocional em contextos profissionais com o IEVQ: Metanálise dos trabalhos de adaptação à população portuguesa | Candeias, A. A.; Canhoto, Marina |
2013 | Género, rendimento escolar e as atitudes dos alunos e alunas face às disciplinas de matemática e língua portuguesa | Pomar, C.; Candeias, A. A. |
2013 | Implementation of the international classification of functioning, disability and health (ICF) in the Portuguese educational system: Attitudes and training needs of special education teachers’. | Saragoça, M.; Candeias, A. A.; Rosário, A. |
29-May-2012 | A Inteligência Emocional dos Jovens | Candeias, A. A. |
23-Jun-2012 | Intervenção e Avaliação Inclusivas: Estudo de Caracterização do Desenvolvimento do Potencial em Jovens com Necessidades Educativas Específicas | Palma, Helena; Candeias, A. A. |
2012 | Intervenção e Avaliação Inclusivas: Estudo de Caracterização do Desenvolvimento do Potencial em Jovens com Necessidades Educativas Específicas | Palma, Helena; Candeias, A. A. |
2013 | La mise en œuvre de la CIF dans le Système Éducatif Portugais: sa pertinence selon le point de vue de professionnels de l’éducation. | Candeias, A. A.; Rosário, A.; Saragoça, M. |
2011 | Organisation and legislation of special needs education in the partner countries | Lebeer, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G. |
2011 | Organisation of assessment in the partner countries. | Lebeerj, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Rosário, A.; Sonnsyn, G. |
2013 | Portfolios as an Assessment Tool of Learning and Competences from Students with SEN. | Candeias, A. A.; Silva, J.; Saragoça, M. J.; Rebocho, M. |
2014 | O que são bons instrumentos de recolha de dados | Candeias, A. A. |
2013 | Questionário de atitudes face à matemática (QAFM) – Desenvolvimento, construção e estudo psicométrico com crianças e jovens do 2.º e 3.º ciclos do ensino básico português. | Silva, S.; Candeias, A. A. |
2013 | Rendimento escolar em matemática vs atitudes face à matemática: Fatores de contexto e efeito escola. | Oliveira, M.; Verdasca, J.; Saragoça, J.; Candeias, A. A.; Pomar, C.; Rebelo, N. |
2013 | Social competence and emotional comprehension: How are they related in children? | Roazzi, A.; Rocha, A.; Candeias, A. A.; Silva, A.; Minervino, C.; Roazzi, M.; Pons, F. |
Showing results 9 to 28 of 48
|