Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17446
|
Title: | Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada |
Authors: | Torradas, Marisa Alexandra da Mata |
Advisors: | Costa, Paulo Jaime Lampreia |
Keywords: | Observação Ensino-aprendizagem Currículo Competência comunicativa Estratégias de aprendizagem e avaliação Observation Teaching-learning Curriculum Communicative competence Learning and assessment strategies |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório pretende descrever criticamente todo o trabalho realizado pela professora estagiária no decorrer da Prática de Ensino Supervisionada, no Agrupamento de Escolas de Reguengos de Monsaraz, no ano letivo de 2014/2015.
Para além da reflexão e análise da prática de ensino desenvolvida durante o processo de observação e lecionação de aulas a três turmas de níveis de ensino e aprendizagem diferentes, será relatado em seis capítulos o modo como estas foram realizadas: I - Enquadramento institucional; II - Preparação científica, pedagógica e didática; III - Planificação e condução de aulas e avaliação de aprendizagens; IV - Análise da prática de ensino, V - Participação na escola e VI - Desenvolvimento profissional; ABSTRACT:
SUPERVISED TEACHING PRACTICE
The present paper aims to describe critically all the work performed by the intern teacher during the Supervised Teaching Practice, at Reguengos de Monsaraz Schools Grouping, in 2014/2015 school year.
In addition to the reflection and analysis of the teaching practice developed during the observation process and through teaching to three classes with different educational and learning levels, it will be reported in six chapters how these classes were carried out: I – Institutional framework; II – Scientific, pedagogical and didactic preparation; III – Planning and teaching classes and learning evaluation; IV – Teaching practice analysis, V – School participation and VI – Professional Development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17446 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|