|
|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/39941
|
| Title: | Experiências formativas complementares no percurso do ensino artístico especializado de um saxofonista |
| Authors: | Baião, Gonçalo Gomes |
| Advisors: | Marques, Mário Dinis |
| Keywords: | Ensino Artístico Especializado Saxofone Experiências Formativas Complementares Specializes Artistic Education Saxophone Complementary Formative Experiences |
| Issue Date: | 6-Nov-2025 |
| Publisher: | Universidade de Évora |
| Abstract: | Resumo: O seguinte relatório de estágio tem como tema a importância da participação em atividades formativas que complementam o percurso de um saxofonista durante o ensino artístico especializado, identificando os seus benefícios e inconveniências que os alunos possam adquirir ao estar em contacto com estas diferentes ofertas.
O trabalho estará dividido em duas partes, na primeira será apresentada a contextualização e informações relativas à Prática de Ensino Supervisionada, fazendo alusão ao estabelecimento de ensino e à caracterização dos alunos da classe de saxofone do Conservatório Regional de Palmela.
Na segunda parte, realizar-se-á a fase de investigação, na qual se abordarão os diferentes tipos de ofertas complementares que os alunos possam experienciar, debatendo o seu impacto na aprendizagem. Serão discutidas observações diretas que o mestrando teve a oportunidade de analisar em tempo real, relativas aos seus alunos acompanhados durante o estágio.
Na sequência desta secção, serão apresentados os resultados obtidos do questionário administrado a todos os alunos acompanhados no estágio, bem como as respostas recolhidas digitalmente, com o propósito de compreender qual a atividade formativa complementar mais benéfica para cada faixa de ensino; - Complementary Formative Experiences in the Specialized Artistic Education of a Saxophonist -
Abstract: The following internship report focuses on the importance of participating in training activities that complement the career of a saxophonist student during their specialized artistic education, identifying the benefits and drawbacks that students may encounter when exposed to these different offerings.
The work will be divided into two parts. The first part will present the context and information related to Supervised Teaching Practice, referring to the educational establishment and the characteristics of the students in the saxophone class at the Palmela Regional Conservatory.
The second part will present the research phase, which will address the different types of complementary offerings that students can experience, discussing their impact on learning. Direct observations that the master's student had the opportunity to analyse in real time, relating to his students accompanied during the internship, will be discussed.
Following this section, the results obtained from the questionnaire administered to all students accompanied during the internship will be presented, as well as the responses collected digitally, with the purpose of understanding which complementary training activity is most beneficial for each teaching level. |
| URI: | http://hdl.handle.net/10174/39941 |
| Type: | masterThesis |
| Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|